Jumaat, 6 Februari 2015

Ke Yaohan Kita! Road to Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia - Part 2

Sambungan daripada post terdahulu...


Melalui semakan di laman web Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia, permohonan tuntutan boleh dikemukakan di alamat berikut:-

                                               Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia
                                               Tingkat 16, Putra Place
                                               100 Jalan Putra
                                               50622 Kuala Lumpur
                                               Tel  :  03-4042 4181/4042 4194
                                               Faks : 03-4042 4259

Senang cakap kat Yoahan @ The Mall.. Korang tahu ke Yoahan @ The Mall ni? kih kih kih..

Semasa saya ke sana pada 28 Januari 2015 (Rabu) @ 1.00 tengahari, The Mall masih dalam proses pengubahsuaian.. Hati2lah kome2 yang nak ke sana ye.. Sebab keadaan sangat berdebu (simen, kayu, pasir) dan hanya 2 unit lif yang berfungsi (jenuh beratur ngan mat2 construction nak naik lif).

Sudah nasib badan, saya tidak membawa bersama salinan pendua resit berkaitan. Jadi kerana terpaksa aku rela mendapatkan khidmat mesin penyalin yang disediakan di Tingkat 32.. (Errrk??? Jenuh lagi tunggu lif dari Tingkat 16 ke Tingkat 32 kemudian turun semula ke Tingkat 16.. Dah macam apa..dahlah dua unit lif je berfungsi).

Pada hari berkenaan pula, mesin penyalin rosak.. (Rosak????? Warghhhh..)

Saya dimaklumkan bahawa kalau perlu buat salinan pendua, kedai di seberang The Mall ada menyediakan perkhidmatan berkenaan.. (Oh tidak!!!. )..

Kerling pada jam tangan, waktu dah hampir pukul 2.00 petang.. Waduh.. waduh... Dah kena masuk pejabat semula ni..  

Saya kembali ke kaunter pemfailan dan mengisi borang aduan pelanggan berkenaan penambahan arahan membawa salinan dokumen berkaitan hendaklah dinayatakan di Borang 1 supaya tidak menyusahkan pelanggan. (ha ha ha...)

Jadi sebelum ke sana,pesanan khidmat masyarakat - sila pastikan semua resit/dokumen sokongan tuntutan telah dibuat salinan pendua yang perlu dikemukakan bersama Borang 1 (Penyata Tuntutan). Sebab dalam Borang 1 berkenaan tidak dinyatakan keperluan untuk mengemukakan salinan resit/dokumen yang berkaitan semasa mengemukakan tuntutan. Saya sendiri terkena sebab menyangkakan salinan hanya akan diminta semasa hari bicara dan memandangkan sekarang ini konsep paperless sudah mula digunapakai. 

Mujur petugas kaunter membantu membuat salinan pendua selepas dimaklumkan mesin penyalin di Tingkat 32 rosak.

Yang best lagi... yuran pemfailan adalah sejumlah RM5.00 yang perlu dibayar di Kaunter Pembayaran di Tingkat 20.. (DAH KENAPA TAK BUAT SAMA LEVEL??????) Jadi... sekali lagi kerana terpaksa aku rela berkongsi lif dengan mat2 construction... Tingkat 16 ke Tingkat 20 dan turun semula ke Tingkat 16 untuk mendapatkan urusan seterusnya.

Diringkaskan cerita, semua urusan selesai lebih kurang jam 2.30 petang.. Tarikh pendengaran kes adalah pada 5 Mac 2015 @ 9.30 pagi.. 

Tunggu update ye...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan