Khamis, 14 Oktober 2010

Mak... 31hb depan ada apa? (31hb depan = 31hb Nov 2010)


Semalam (13 Oktober 2010) sedang saya bersiap untuk sholat Maghrib, anak sulung saya bertanya;

Nour Almawaddah : "Mak.... 31hb depan ada apa?"
Saya : "Hah?"

Saya keliru dengan soalan anak saya ni sambil mencongak. Bulan depan November, hari jadi saya 30hb Nov... Itulah hari terakhir bulan berkenaan.

Nour Almawaddah : "31hb depan ada apa............." (Dengan nada yang tinggi sedikit daripada awal tadi)

Saya : "Manalah mak tahu... Kenapa?"

Terkebil-kebil mata si sulung sambil memandang saya. Tiba-tiba dia melompat-lompat sambil menyanyi...

Nour Almawaddah : "Tanggal 31 bulan depan tiga puluh tujuh"

Menyanyi-nyanyi lagu 31 Ogos, dendangan Allahyarham Sudirman. Lah... dalam hati saya... bukan 31hb bulan depanlah bertuah.. 31hb lapan ....

Sabar ajelah...

4 ulasan:

  1. hahahaha...kelakar..31bulan lapan upenya...jadi bulan depan..bulan depan pon bulan depan la adik oii...heehehe

    BalasPadam
  2. eda: tu yang mak dia konpius mula2... hahaha layan...

    BalasPadam
  3. Hehe. Bgus la anak Hanum. Ada semangat patriotik. Ingat je dia kan Hari Kemerdekaan Malaysia.

    BalasPadam
  4. Mawar Merah: itu nama promosi merdeka melalui media elektronik berkesan... hahaaa pengaruh tv dan radio nie....

    BalasPadam